Prázdny
0,00 €
 
-16 %
Základy zdravotníckeho manažmentu

Základy zdravotníckeho manažmentu

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2010
Učebnica je určená pre študentov lekárskych a zdravotníckych fakúlt, ako aj pre študentov odboru biomedicínske inžinierstvo. PREDHOVOR Táto vysokoškolská učebnica je výberom určitých okruhov z rozsiahlej teórie manažmentu s ohľadom na špecifiká manažmentu zdravotníckych služieb. Predstavuje súbor poznatkov ...
Bežná cena knihy: 7,00 €
Naša cena knihy: 5,88 €
Ušetríte: 16 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 143
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 145x205 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788080633479
Rok vydania: 2010
Žáner: Medicína
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
The Shadow in the Glass
Harwood JJA
14,79 €
Diář 2017 - Triton týdenní A5
autor neuvedený
6,20 €
Zvířátka
Jiří Žáček; Barbora Dančová; Jiří Polák
1,59 €
Telekomunikace a VOIP telefonie
Bazala David
17,93 €
Vedecké poznanie duše
Śrí Śrímad A.C.Bhaktivedanta Swami Prabhupáda
12,00 €
Coco - Samolepková knížka
autor neuvedený
5,59 €
O knihe
Učebnica je určená pre študentov lekárskych a zdravotníckych fakúlt, ako aj pre študentov odboru biomedicínske inžinierstvo. PREDHOVOR Táto vysokoškolská učebnica je výberom určitých okruhov z rozsiahlej teórie manažmentu s ohľadom na špecifiká manažmentu zdravotníckych služieb. Predstavuje súbor poznatkov, ktoré by mal každý riadiaci zdravotnícky pracovník teoreticky ovládať a prakticky aplikovať vo svojej manažérskej práci v zdravotníctve. Učivo je zoradené od najjednoduchších poznatkov až po kapitoly zaoberajúce sa manažmentom kvality zdravotníckych služieb. Učebnica by mala pomôcť vysokoškolákom pri ich samoštúdiu a súčasne by im mala slúžiť ako pomôcka pri precvičovaní vedomostí zo zdravotníckeho manažmentu. Preto sú na konci kapitol zoradené praktické zadania vo forme úloh, kontrolných testov a otázok. S nimi sa študenti oboznámia počas výučby a budú aj súčasťou písomných, resp. ústnych otázok na skúškach z predmetov: manažérstvo v zdravotníctve; manažment a organizácia zdravotníctva; základy manažmentu a ekonomiky v ošetrovateľstve; manažment a zdravotnícka práca; personálne manažérstvo; manažment zdravotníckych služieb. Učebnica je určená študentom prvého a druhého stupňa vysokoškolského štúdia študijného programu verejné zdravotníctvo, ošetrovateľstvo, pôrodná asistencia, zubná technika, fyzioterapia, rádiologická asistencia a laboratórne vyšetrovacie metódy v zdravotníctve, študujúcich na lekárskych a zdravotníckych fakultách. Takisto je určená pre poslucháčov inžinierskeho študijného programu študujúcich odbor biomedicínske inžinierstvo, ktorí sa v rámci vysokoškolského štúdia oboznamujú s problematikou manažmentu v zdra - votníctve. Autorka ďakuje recenzentom, prof. MUDr. K. Bernasovskej, PhD., a doc. PhDr. O. Bočákovej, PhD., za ich podnetné pripomienky. Jej želaním je, aby sa študenti zorientovali v problematike manažmentu zdravotníckych služieb a naučené vedomosti úspešne využili v každodennej zdravotníckej praxi. Obsah: 1 Manažment 1.1 Vymedzenie pojmu manažment 1.2 Teoretické prístupy k manažmentu 1.2.1 Novodobé prístupy v manažmente 2 Úvod do manažmentu zdravotníctva 2.1 Verejná správa na úseku zdravotníctva 2.2 Zdravotnícke zariadenia 2.3 Zdravotnícke povolania 2.4 Zdravotné poistenie 3 Manažéri v zdravotníctve 3.1 Manažérske roly zdravotníckeho manažéra 3.2 Osobnostné vlastnosti zdravotníckeho manažéra 3.3 Manažérske schopnosti pri plnení verejnozdravotníckej funkcie 3.4 Činnosti manažérov verejného zdravotníctva 3.4.1 Manažment služieb 3.5 Finančný manažment 3.6 Manažment ľudských zdrojov 4 Manažérske funkcie v zdravotníctve 4.1 Manažérske funkcie vo verejnom zdravotníctve 4.1.1 Plánovanie 4.1.2 Organizovanie 4.1.3 Vedenie ľudí 4.1.4 Kontrola 5 Manažérstvo kvality služieb 5.1 Všeobecná charakteristika poznatkov vývoja kvality 5.1.1 Charakteristika pojmu kvalita 5.2 Služby a ich teoretické vymedzenie 5.2.1 Špecifické znaky služieb 5.3 Kvalita služieb 5.3.1 Základné pojmy riadenia kvality služieb 5.3.2 Dimenzie kvality služieb 5.4 Orientácia na zákazníkov v službách 5.4.1 Vymedzenie pojmu spokojnosť zákazníkov 6 Súčasná prax a jej prístupy k riadeniu kvality 6.1 Vybrané prístupy k riadeniu kvality 6.2 Medzinárodné systémové modely kvality v zdravotníctve 6.2.1 Model podnikateľskej výnimočnosti EFQM 6.2.2 Súbor noriem kvality ISO radu 9000 6.3 Model zlepšovania kvality služieb 6.4 Zdravotníctvo z hľadiska riadenia kvality 6.4.1 Európsky spotrebiteľský index zdravotnej starostlivosti