Prázdny
0,00 €
 
-25 %
Sila jazyka

Sila jazyka

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2012
Klasickým objektom kultúrnych vied sú javy poznačené spontánnosťou, nachádzajúce sa mimo oblasti racionálnej regulácie a vnímané ako prirodzené kultúrne entity v protiklade s „umelými“ objektmi, vytvorenými s istým stupňom uvedomenosti. Významový komponent „pestované“ (rastliny, mikroorganizmy) implicitne ...
Bežná cena knihy: 10,00 €
Naša cena knihy: 7,50 €
Ušetríte: 25 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 368
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 145x205 mm
Hmotnosť: 467 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788081016578
Rok vydania: 2012
Žáner: Učebnice, monografie, slovníky
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Rez ovocných drevín
Baumjohannová Dorothea-Baumjohann Peter
9,90 €
Aspekte B1+ – 2CD
autor neuvedený
25,80 €
Expedice příroda: 50 našich stromů
kolektiv autorů
9,35 €
Action Bible 1. časť
autor neuvedený
4,90 €
Zlatá rybka - leporelo
autor neuvedený
1,99 €
Pexeso - Historické traktory
autor neuvedený
1,56 €
Klematisy-KZS
autor neuvedený
4,50 €
O knihe
Klasickým objektom kultúrnych vied sú javy poznačené spontánnosťou, nachádzajúce sa mimo oblasti racionálnej regulácie a vnímané ako prirodzené kultúrne entity v protiklade s „umelými“ objektmi, vytvorenými s istým stupňom uvedomenosti. Významový komponent „pestované“ (rastliny, mikroorganizmy) implicitne odkazuje na to, že kultúra sa týka aj zasahovania človeka do prírody, a evokuje predstavu kultivácie (kultivovania), čo navodzuje znalosť historického koreňa výrazu kultúra, totiž faktu, že stopy vedú k latinským výrazom cultura a cultus: výraz cultura agri sa vzťahuje na obrábanie pôdy a výraz cultus deorum na uctievanie božstva. Z tejto perspektívy kultúra sa ukazuje ako pôsobenie človeka na to, čo je dané prírodou, a to tak, že poriadok prírody premieňa na ním vytvorený poriadok. Keďže k prírode patrí aj to, čo pochádza od prírody u samotného človeka (človek ako biologická bytosť), súčasťou tohto premieňania je aj on sám. V interakcii človeka s prírodou, z ktorej vzchádza náhrada prírodného poriadku poriadkom vytvoreným človekom, je zárodok podnetu k hodnotiacemu vnímaniu kultúry.