Prázdny
0,00 €
 
-18 %
O dobrovoľnom otroctve

O dobrovoľnom otroctve

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2014
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý ...
Bežná cena knihy: 9,00 €
Naša cena knihy: 7,38 €
Ušetríte: 18 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 61
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 100x180 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097139728
Rok vydania: 2014
Žáner: Filozofia
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Daňové zákony 2016
autor neuvedený
0,00 €
Pustina zvaná mír
Arkady Martineová
27,45 €
Jak být úspěšný - CD
Hay Louise L.
18,98 €
Nanukova dobrodružství
Alzbeta Dvorakova
12,60 €
Obraz Červený květ 40x40
autor neuvedený
0,00 €
12 nemeckých tancov
Kolektív
0,76 €
O knihe
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý sa pritom rodí slobodný. Východiskom z toho môže byť prebudenie k politickej aktivite. Významnu úlohu v tom zohráva, nielen presviedčanie ľudí, ale aj aktivita inteligencie, výsmech predstavy o božskom pôvode monarchie, a pochopenie, že aj takto odcudzená moc vlastne závisí od ľudu. Každý odpor, dokonca aj pasívny, je nástrojom na povzbudenie sebavedomia ľudu. Podľa viacerých, jedna zo zásluh Machavelliho, že bol schopný oddeliť politiku a problematiku etiky. Ale Boétie tvorí aj politickú etiku - pomocník Boha či vykonávateľ jeho vôle, príroda nás stvorila slobodnými, a naše prirodzené právo je ochranou aj našej nezávislosti. Na druhej strane zas -niet ničoho, čo by na tejto zemi bolo tak proti prirodzenosti, ako pokorenie človeka-. Stojíme tu blízko morálky Erazma Rotterdamského, skutočne nemravné je nielen niekoho zotročiť, ale aj v rabstve žiť. S pomocou humanistického idealizmu politicka morálka teda ústi do praktického racionalizmu.