Prázdny
0,00 €
 
-30 %
Tarkovského kone

Tarkovského kone

Dátum vydania: 18.06.2019
Jedna z najväčších poetiek Škandinávie Dánka Pia Tafdrupová, ktorej vybrané básne vyšli r. 2000 vo vydavateľstve ESA pod názvom Tiché výbuchy, napísala zvláštnu, jedinečnú knihu, ktorej 52 básní hovorí o strate milovaného otca a o ťažkom zápase autorky vyviesť ho z ríše smrti, prinavrátiť mu život. Ak už nie život ...
Bežná cena knihy: 7,14 €
Naša cena knihy: 5,00 €
Ušetríte: 30 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 102
Rozmer: 160x230x8 mm
Hmotnosť: 250 g
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788089178605
Rok vydania: 2019
Žáner: Svetová klasika
Typ: Paperback
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Kávu ne, radši infuzi
Magdaléna Frouzová
2,21 €
Odvážne dinosaury
autor neuvedený
2,90 €
Kolena - cvičení proti bolestem
Dirk Engel - Korus
0,00 €
Omyl kronikáře Kosmy
Dobrylovský Jiří
14,99 €
Starý Jičín
Rostislav Vojkovský
0,00 €
Dunajské brehy
Walter Malaschitz
13,90 €
O knihe
Jedna z najväčších poetiek Škandinávie Dánka Pia Tafdrupová, ktorej vybrané básne vyšli r. 2000 vo vydavateľstve ESA pod názvom Tiché výbuchy, napísala zvláštnu, jedinečnú knihu, ktorej 52 básní hovorí o strate milovaného otca a o ťažkom zápase autorky vyviesť ho z ríše smrti, prinavrátiť mu život. Ak už nie život skutočný, tak aspoň život v jej veršoch. Poetka sa stáva Eurydikou... Pia Tafdrupová „Mýtus o Orfeovi je veľmi maskulínny. Orfeus chce vyviesť svoju milú z podsvetia. Žena z tohto mýtu je nielen pasívna, ale aj mŕtva. Mýtus z nej spravil objekt. Ale Eurydika predsa bola predtým živá, patril jej život... Určite mala otca a nad jeho smrťou smútila. Predstavujem si teda, že Eurydika sa vedela radovať i smútiť. (...) V mýte patrí hlas mužovi. Ako poetka som si mohla vybrať: Buď sa stotožním s Orfeom a potlačím rolu pohlavia, alebo dám hlas Eurydike. Tak či onak, v tejto knihe má Eurydika centrálnejšie postavenie než v textoch iných autorov. Niekto môže namietnuť, že v mojom rozprávaní sa pôvodný mýtus úplne stratil. A niekto iný zase môže pokladať moje uchopenie mýtu za jeho rozšírenie až tam, kde som si to sama želala: do sfér, ktoré ma zaujímajú. Stal sa z toho teda nový príbeh, v ktorom si Eurydika ide po svojho mŕtveho otca.“