Prázdny
0,00 €
 
Empatia a umenie, pohľady, kontexty, interpretácia

Empatia a umenie, pohľady, kontexty, interpretácia

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2023
Problém empatie a empatického vcítenia sa do umeleckého diela síce nie je v dejinách estetického uvažovania nový, ale v posledných desaťročiach môžeme vo svetovom a európskom umenovednom a estetickom diskurze sledovať opätovné oživenie tohto problému. Toto znovuoživenie už existujúceho nadobudlo vďaka veľkému záujmu ...
Naša cena knihy: 35,00 €
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 142
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 170x240 mm
Hmotnosť: 256 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788056805725
Rok vydania: 2023
Žáner: Filozofia, náboženstvo
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Cara Alessia:  Love -amp; Hyperbole
Cara Alessia
24,39 €
Technika v 11 jazycích
autor neuvedený
0,00 €
Smejko a Tanculienka: Šťastné a veselé - DVD
Smejko a Tanculienka
13,99 €
Brevíř 2009
Kolektív autorov
9,90 €
Princezny - Kvarteto
Disney Walt
2,30 €
O knihe
Problém empatie a empatického vcítenia sa do umeleckého diela síce nie je v dejinách estetického uvažovania nový, ale v posledných desaťročiach môžeme vo svetovom a európskom umenovednom a estetickom diskurze sledovať opätovné oživenie tohto problému. Toto znovuoživenie už existujúceho nadobudlo vďaka veľkému záujmu mnohých humanitne orientovaných disciplín (psychológia, sociológia, pedagogika, kognitívne vedy, filozofia, literárne veda, neuroveda, psychosomatika) široko siahli kontextuálny rozmer. Ten veľmi plynulo prešiel do nových pomenovaní ako body turn (R. Gugutzer), emotional turn (G. J. Seigworth, M. Gregg) či dokonca affective turn (M. L. Angerer) a stal sa jedným z kľúčových problémov súčasných humanitných teórií. Tie vychádzajú z podstaty teórie empatie, podľa ktorej je estetická skúsenosť percipienta založená na sérii empatických reakcií diváka s umeleckým dielom. Otázka, či ide o vedomé alebo nevedomé reakcie je predmetom mnohých humanitných výskumov. Korene teórie empatie siahajú do obdobia vzniku moderného umenia, teda do obdobia prelomu 19. a 20. storočia a sú úzko prepojené s filozofiou, estetikou a experimentálnou psychológiou.